TRANSLATE ARTIKEL INI KE DALAM BAHASA LAIN DENGAN MENGKLIK PILIH BAHASA DIBAWAH

Saturday 6 February 2016

TETAPLAH AKU


Lama tak jumpa
Lama tak bersua
Engkau mungkin sedang bahagia
Pada waktu-waktu yang kau tinggalkan
Engkau mungkin sedang luka
Pada masa-masa yang kau tinggalkan

Lama tak jumpa
Lama tak bersua
Aku hanya bisa tersenyum dengan keadaan ini
Walau kadang datang luka dalam jiwa
Aku hanya bisa tersenyum dengan masa ini
Walau kadang perih masih dalam tersisa

Lama tak jumpa
Lama tak bersua
Tetap tak mempengaruhi kesetiaan yang ku miliki
Biar kan ku simpan dalam hati
Tetap tak merubah kesetiaan yang ku ingini
Biar kan kupelihara dalam sepi

Lama tak jumpa
Lama tak bersua
Waktu berlalu meninggalkan cerita kita
Jangan kau kira aku telah lupa
Waktu berlalu meninggalkan tentang kita
Jangan kau kira hanya berlalu begitu saja

Aku tetaplah aku yang mengharapkan mu dalam kesendirianku
Aku tetaplah aku yang kan mencintaimu dalam hatiku
Aku tetaplah aku yang mendambakanmu dalam jalannku
Aku tetaplah aku yang menyematkan namamu dalam doaku

Satiruk. Jum'at, 22 Januari 2016
Karya: .ALF (M. AL. FURQAN)

No comments:

Post a Comment

Tulis komentar Anda disini

ANDA PENGUNJUNG KE :

CARI ARTIKEL LAIN DI BLOG INI DENGAN MEMASUKKAN KATA PADA KOLOM SEARCH DIBAWAH